Compania SocialVision, cea care este in spatele site-ului YouTubeSocial.com, a fost acuzata de catre reprezentantii Google pentru incalcarea drepturilor privind marca inregistrata, in cazul de fata – YouTube.

Pe scurt, ceea ce aduce nou acest site este faptul ca poti viziona impreuna cu prietenii tai aceleeasi clipuri de pe youtube, deci socializare. Te poti conecta pe site prin facebook si astfel iti poti invita prietenii pentru a viziona clipurile preferate ale fiecaruia si evident le puteti comenta.

Ceea ce au facut “prost” este faptul ca si-au asociat numele de YouTube astfel au atras atentia asupra lor insa partea cu adevarat proasta este cea in care reprezentantii Google le-au trimis cateva mailuri cu cateva “sfaturi”:

  • sa-si redenumeasca brand-ul si sa-si schimbe logo-ul
  • sa nu foloseasca nici o metoda de monetizare pe clipuri
  • sa-si schimbe domeniul actual iar pe acesta sa-l transfere catre Google

David Sanghera, fondatorul SocialVision, a anuntat ca in cele din urma se va conforma cererilor inaintate de catre reprezentantii Google insa atrage atentia asupra faptului ca un vizitator al YouTubeSocial.com petrece in medie 12 minute pe site astfel reusind se descopere mai mult continut iar faptul ca cei de la Google deja au un sistem de monetizare pe care il folosesc in cazul YouTube nu poate decat sa ii bucure pe acestia pentru ca site-ul lor le aduce un venit in plus.

YouTubeSocial.com a reusit in ultimile 30 de zile sa stranga aproximativ 50.000 de unici insa cifrele nu cred ca ar fi aratat la fel daca cei de la SocialVision nu s-ar fi folosit de numele YouTube.

Eu am inteles ca aplicatia in cauza se aplica pentru clipurile de pe YouTube insa nu am inteles de ce unele companii incearca sa atraga asupra lor atentia numai prin cazuri de genul prezentat mai sus? Stiu ca nu exista reclama buna sau proasta ci doar reclama insa cateodata cand vezi astfel de lucruri nu te gandesti decat la faptul ca acei oameni din conducerea respectivei companii nu sunt in stare decat sa profite de pe urma interesului utilizatorilor pentru un anumit brand si nu isi pot crea unul propriu cu care sa-si castige respectul si notorietatea atat de necesare in zilele noastre. Uneori ideile bune ne sunt “servite” intr-un ambalaj deteriorat si e pacat.

Voi ce parere aveti despre companiile “capuse” care nu au oameni capabili pentru a-si crea un brand puternic si astfel se folosesc de celelalte care au?