Piano a fost lansat la inceputul lunii mai in Slovacia devenind o premiera internationala fiind primul sistem de taxare a continutului exclusiv al paginilor web inscrise in sistem. Pana in prezent in acest sistem sunt inscrie 9 portaluri ce ofera 34 de servicii la pretul de 2,9 euro lunar. Mult, putin, nu se stie deocamdata insa ce e cert este faptul ca acest sistem seamana cu cel folosit de furnizorii de televiziune prin cablu.

Din suma stransa, o parte se va imparti intre publicatiile inscrise in proiect iar o alta intre Etarget si NextBig, companii implicate in proiect.

Slovacia este o tara cu aproximativ 5,5 milioane de locuitori iar trei sferturi din acestia (4.063.600 mai exact) sunt utilizatori de internet. O pondere destul de mare, acest lucru justificand intr-un fel lansarea unui astfel de sistem in aceasta tara.

Ce este si mai interesant este faptul ca acest sistem urmeaza sa fie implementat si in Romania. Dupa cum bine stiti, noi suntem undeva aproape de 22 de milioane de locuitori (teoretic) si tot teoretic avem aproape 8 milioane de utilizatori de internet, adica aproape dublu fata de Slovacia.

Intrebare intrebatoare: Cati dintre utilizatorii de internet din Romania sunt dispusi sa plateasca un abonament lunar pentru a avea acces la un continut exclusiv sau premium?

Probabil vor avea sorti de izbanda daca publicatiile din Romania ce se vor inscrie in sistem vor renunta la super-mega-enervantele metode de publicitate. Banuiesc ca la cat sunt stresati unii utilizatori de aceste reclame ar da 2,9 euro (poate mai mult, poate mai putin) numai sa scape de reclama intruziva.

Eu unul le urez succes desi nu cred ca la noi vor avea insa macar in celelalte 8 tari unde isi vor mai lansa proiectul.

Detalii suplimentare aici.