Cam tot ce a fost bun s-a dat pana la ora asta, magazinele online si celelalte din offline care au participat la primul “Black Friday” din Romania isi freaca mainile de fericire, eMAG si Flanco sunt cei mai fericiti din cate am aflat insa nici cei de le evoMAG sau Koyos nu se pot plange, mai ales ca acestea din urma par ca ar fi organizat totul pe fuga.

Au fost oferte bune, putine foarte bune insa cele mai multe au fost “oferte fantoma” in stilul caracteristic, romanii au decis sa umfle preturile si apoi sa faca “reduceri spectaculoase” si dupa coada din magazinul Flanco din orasul Tulcea se pare ca le-a si mers. Romanii sunt saraci, nu au bani, etc., dar daca soptesti cumva cuvantul “promotie” sau “reducere” se imbulzesc cu totii sa cumpere, nu conteaza daca au sau nu au nevoie de lucrul respectiv, lasa maica, e la promotie, cine stie cand am nevoie de X, mai bine il iau acum ca e mai eftin.

La Flanco in Tulcea cumparau mosii si babele masini de spalat, aragazuri si frigidere in nebunie, preturile erau cu putin mai mici fata de cele normale, ca in perioada promotiilor normale, nimic deosebit insa ei faceau coada la ghiseu.

Tot la Flanco am vazut laptopuri cu preturi umflate cu pompa si apoi taiate cu 30%, adica reduceri reale din parti, dar lumea cumpara “ca e la oferta”. In fine, e intr-adevar o piata libera insa trebuie sa aratam cu degetul pe cei care vor sa ne pacaleasca, ori de cate ori se intampla acest lucru.

Arhi i-a tras de urechi pe cei de la eMAG pentru asa-zisele reduceri la masinile de spalat vase. Daca el a dat tonul, continui eu, dimineata intre 5 si 6, preturile la unele produse apareau reduse de 2 ori si cine se uita in catalog putea sa vada frigidere Candy cu 280 RON sau TV-uri LCD Full HD de 32″ de la LG cu 720 RON si multe alte produse insa cand le bagai in cos disparea prima reducere si se afisau preturile de 499 RON la frigidere si 999 RON la TV-uri. Stiu ca poate sunt eu lacom, poate etc., etc., insa faza asta nu-mi miroase a “gandac” deloc ci a marketing pur. Pei cum sa nu apesi “adauga in cos” la un asemenea pret, cred ca apasai doar din instinct si apoi dadeai cu F5 pana iti venea acru ca sa finalizezi comanda, poate nici nu te mai uitai sa vezi (si asta pentru ca picau serverele din secunda in secunda) pretul.

Eu recunosc ca atunci cand am dat finalizare am observat pretul pentru care sunt de acord si probabil ca astfel ei sunt acoperiti intr-un fel de lege. Alta faza ciudata a fost cand un amic a venit la mine sa faca o comanda pentru o masina de spalat pe care la el o vazuse cu 10% reducere (adica de la 1.099 se facuse 999 RON) insa cand sa ii dea comanda ii aparea la Total comanda tot 1.099 RON si a crezut ca e ceva de la el asa ca a venit pana la mine. La fel s-a intamplat si la mine astfel ca a sunat (a prins linia dupa 20 de min.) si a reusit sa faca comanda la telefon, cel de la telefon nu a stiut sa spuna de ce nu apare reducerea la finalizarea comenzii online.

Per total, zic ca a iesit destul de bine, evident se putea si mai bine, se putea ca serverele sa nu pice, se putea ca ofertele sa fie mai vizibile de la inceput, se putea ca preturile sa nu fie umflate inainte de a fi “reduse”, se puteau multe. Poate la anul!