Aflat inca in perioada de testare, marketingul mobil a inceput sa prinda si pe piata din Romania. Unele companii si-au dat seama de beneficiile pe care le pot avea daca folosesc acest nou sistem astfel ca l-au inclus in metodele de promovare ale produselor ori serviciilor proprii.

In anul 2010 s-a inregistrat o crestere semnificativa a pietei de mobile marketing, aceasta depasind pragul de 5 milioane de euro iar pentru 2011 se preconizeaza o crestere de cel putin 20%. Din pacate multe companii au ramas reticente fata de marketingul mobil si asta datorita faptului ca nu sunt bine informate. Deocamdata majoritatea companiilor ce folosesc acest sistem in Romania sunt companiile mari iar acest lucru a descurajat companiile mici si mijlocii care au perceput marketingul mobil ca pe un sistem de marketing destinat exclusiv companiilor mari.

Aceasta perceptie este total gresita iar schimbarea acesteia trebuie realizata cat mai repede posibil pentru ca piata sa creasca exponential. Marketingul mobil poate fi folosit in mod eficient atat de o companie mica gen un salon de coafura cat si de o companie mare precum un producator de masini.

Ce este marketingul mobil?

Marketingul mobil reprezinta o noua forma de promovare foarte eficienta permitand companiilor sa interactioneze atat cu potentialii clienti cat si cu clientii existenti.

De ce sa folosesti marketingul mobil?

Usurinta crearii unei campanii si costurile sensibil mai mici reprezinta principalele atuuri pe care le detine marketingul mobil.

Cea mai cunoscuta forma a marketingului mobil o reprezinta campaniile SMS. Aceste campanii SMS sunt la ora actuala una dintre cele mai bune metode de a face marketing.

Compania din spatele site-ului WhoSMS.ro exista pe piata de marketing mobil inca din 2008. Acestia si-au relansat site-ul luna trecuta pentru a fi mai aproape de clientii sai astfel oferindu-le o interfata noua si intuitiva plus cateva servicii noi.

Probabil multe persoane asociaza marketingul pe mobil cu spamul deoarece nu cunosc procedura prin care o companie intocmeste o baza de date cu numere de telefoane ale potentialilor clienti.

Ei bine, o companie isi poate crea o baza de date cu numere de telefon cu ajutorul acelor numere scurte gen 1868. Acest gen de numere scurte pana nu demult erau destul de greu de obtinut insa WhoSMS.ro ofera acest serviciu ca parte integrata in platforma online.

Ca sa dau un exemplu concret:

Eu inchiriez cuvantul SERVICEIT de la WhoSMS.ro si ofer o reducere de 20% la orice abonament de mentenanta it achizitionat celor care trimit un sms (tarif normal) la numarul 1868. Clientii mei vor fi multumiti pentru ca vor plati cu 20% mai putin pentru abonamentul achizitionat iar eu voi fi multumit pentru ca am reusit sa intocmesc o baza de date cu numere de telefon pe care o voi putea folosi ulterior in campaniile de marketing mobil.

Pentru a feri compania dvs. de orice acuze de spam nu uitati sa integrati o optiune simpla de dezabonare.

Un alt serviciu pe care cei de la WhoSMS.ro au decis sa il ofere gratuit este serviciul sms gateway api. Acest serviciu va conecteaza aplicatiile proprii la reteaua globala de telecomunicatii si permite transmiterea sms-urile catre orice telefon mobil. Pe site-ul WhoSMS.ro aveti la dispozitie exemple de utilizare, o documentatie foarte bine pusa la punct  si cateva exemple de cod pentru acest serviciu plus ca echipa lor de suport va sta la dispozitie in orice moment.

Alte beneficii oferite de WhoSMS.ro:

Рmesaje  personalizabile cu variabile (pana la 5 variabile: #Nume#, #Prenume#, etc )
– se poate personaliza expeditorul cu numele companiei ori a brand-ului.
– grupurile se pot importa foarte usor dintr-un fisier CSV

Navigand pe site-ul celor de la WhoSMS.ro am fost placut surprins de multitudinea de informatii prezente ce descriau fiecare serviciu in cele mai mici amanunte ale sale. Daca ar fi sa dau cuiva un exemplu de un site de companie foarte bine pus la punct cu siguranta WhoSMS.ro ar fi prima optiune.