Despre Marissa Mayer am auzit in decembrie 2010 cand aceasta a prezentat in cadrul LeWeb de la Paris noul tip de cautare denumit “Contextual Discovery“. Inca de atunci am ramas surprins de faptul ca o femeie a reusit sa ajunga atat de sus intr-o companie cu un profil complex precum Google.

Marissa a fost printre primii angajati ai Google si a lucrat ani la rand la divizia de search a gigantului american ajungand sa ocupe la un moment dat si functia de Senior Vice-President, insa la sfarsitul anului 2010 ea a fost transferata la divizia ce se ocupa cu Google Maps, lucru care cred ca a dezamagit-o si a facut-o acum sa treaca in tabara unui competitor destul de puternic chiar daca unii ar spune ca Yahoo e la pamant.

Cunostiintele adunate in toti acesti ani petrecuti la Google sunt atat de valoroase incat sefii Yahoo au acceptat sa ii ofere functia de CEO chiar daca aceasta le-a spus in cadrul interviului ca este gravida si ca la doar cateva luni dupa ce va fi investita in functie va trebui sa-si ia concediu prenatal.

Cred cu tarie ca daca cei de la Yahoo ratau o astfel de oportunitate nu mai aveau nici o sansa in fata competitoriilor, dar acum cu ajutorul unuia dintre cei mai buni ingineri ai Google e destul de probabil sa avem parte de o surpriza in viitorul apropiat, iar Yahoo sa-si revina ca motor de cautare in primul rand pentru ca avem nevoie de un competitor serios in acest domeniu unde Google nu are rival la ora actuala facandu-si de cap fara creand reguli si in al doilea rand pentru ca ar fi pacat sa vedem un gigant precum Yahoo prabusindu-se la pamant.