Nu sunt un cititor fidel al celor de la Financiarul.ro si nici nu o sa fiu vreodata insa multumita celui mai informat blogger am ajuns sa citesc si eu acest articol. Un articol pe un ton neadecvat, scris probabil de o persoana cu grave probleme de autocontrol.

Fomisti si fraeri sunt apelativele folosite atunci cand acesta distinsa persoana se refera la proprietarii de site-uri inscrisi in Profitshare-ul celor de la eMAG. Problema e ca unii chiar sunt insa de aici pana la a generaliza e un drum lung si ti se cam face foame, nu domnu’ redactor?

In prima faza ceea ce ar trebui sa inteleaga acest redactor este faptul ca nici o companie nu va creea un sistem de afiliere prin care sa urmareasca castigul afiliatilor si nu al lor. eMAG detine o cota covarsitoare din piata online si ar trai bine mersi si fara profitshare. Interesul lor este ca site-urile partenere sa genereze afisari, nu vanzari. Interesul site-urilor partenere este sa genereze vanzari si aici se despart drumurile. eMAG nu o sa te invete cum sa faci vanzari pentru ca pe ei nu ii intereseaza sa faca vanzari prin tine, tu ca afiliat trebuie sa te gandesti cum vei face vanzari.

Dintre cei 8.690 de “fraeri” cu siguranta sunt destui care produc si ceva bani, nu extraordinar de multi insa indeajuns cat sa merite efortul. Eu de exemplu am produs in medie 40 ron/luna prin Profitshare, adica am vandut produse in valoare de 1.300 RON/luna, nu e mult insa pentru un blog cu o medie de 140-150 de unici/zi eu spun ca este satisfacator si asta mai ales ca nu mai am demult vreun banner de-al lor si nici nu pun link-uri de afiliere in comentarii.

Targetarea reprezinta cheia succesului!

Pe deoparte pot sa-i dau dreptate si redactorului de la Financiarul pentru ca am vazut bannere eMAG pe site-uri de nise ce se bat cap in cap cu ceea ce vinde eMAG. Oamenii scriu despre ce sa mananci si-ti pune bannere cu cele mai ieftine laptopuri ori iti scriu despre pescuit si te indeamna sa-ti iei un TV Lcd ca-i la oferta, nu? Daca tu ca proprietar de site nu stii ce sa vinzi pe site-ul tau, atunci iti meriti soarta. Cum ar fi sa pun eu acum un banner in header cu articole de pescuit ori sa scriu un articol despre cum sa-ti cureti robotul de bucatarie?

eMAG nu prosteste pe nimeni!

Domnul redactor a pus un titlu pompos: “Fomistii” de pe net au fost “prostiti” de eMAG cu cel pu?in un milion de dolari”. eMAG nu a prostit pe nimeni, asta se numeste marketing.

Problema nu e la eMAG ci la site-urile partenere care nu stiu cum sa vanda insa daca toate site-uile ar vinde foarte bine, acest sistem nu ar mai fi performant pentru eMAG si probabil ca l-ar inchide.

De incheiere:

Acest articol nu l-am scris pentru a lua apararea celor de la eMAG ci doar pentru a lamuri cat de cat treburile cu sistemul Profitshare avand in vedere ca sunt implicat in el, m-am simtit dator si sa-i intorc o palma redactorului care bazandu-se doar pe o analiza creata tot de eMAG a inceput sa generalizeze si sa jigneasca absolut gratuit.

Sursa poza.