Inca de anul trecut oficialii Asesoft (compania ce a preluat eMAG) anuntau ca vor sa transforme eMAG in Amazon-ul romanesc. Probabil ca la aceea vreme multi nu i-au crezut insa saptamana trecuta cei de la eMAG au anuntat pe blogul companiei lansarea proiectului eMAG Marketplace, un proiect in premiera pentru piata online autohtona.

Ce presupune acest proiect:

Lansarea acestui proiect inseamna ca eMAG vrea sa se dezvolte si cum poate face asa ceva cel mai vizitat magazin online din Romania (1,7 mil. de vizitatori) decat prin extinderea ofertei de produse prin parteneriate cu diferiti comercianti ce vor sa-si “expuna” marfa pe “rafturile” eMAG. Da, exact asemenea unui mall, un mall online in adevaratul sens al cuvantului.

Teoretic orice comerciant serios va putea deveni partener eMAG, practic e greu de spus ca fel de parteneri va avea eMAG. Cert este ca proiectul a fost demarat si ca prim partener a fost aleasa compania Doron Land, companie ce se afla in spatele magazinului toyz.ro si alaturi de care eMAG isi propune sa testeze acest proiect.

PRO:

eMAG este lider detasat pe piata de retail online din Romania de ceva timp si asta datorita serviciillor de calitate oferite. Si-au format un brand puternic iar datorita achizitionarii pachetului majoritar de catre Asesoft este absolut normal sa evolueze avand in spate inca un brand puternic ce ii ofera sustinere si stabilitate.

CONTRA:

Cu siguranta vor exista si persoane care nu vor vedea cu ochi buni un astfel de proiect si ai putea spune ca pe buna dreptate. eMAG si-a creat cu greu un brand atat de puternic iar asocierea eMAG cu dieferiti parteneri ii poate “dilua” brand-ul. Chiar daca atunci cand cumpara un produs clientul poate vedea daca acel produs este comercilizat de catre eMAG sau de unul dintre parteneri, in cazurile mai putin fericite totul se va rasfrange asupra numelui eMAG:

Am cumparat de pe eMAG “X” produs insa nu avea cartea in limba romana ori ii lipsea ceva, etc. Nu mai cumpar de pe eMAG.ro, sunt niste neseriosi!

Ce vreau sa spun este ca eMAG isi pune numele la bataie pentru alti comercianti iar acest lucru nu este decat un act de curaj, curaj nebun as spune eu pentru ca oricat de selectivi vor fi in alegerea partenerilor, sunt sigur ca vor exista si neclaritati, etc. iar eMAG nu le v-a putea rezolva ca si cum ar fi in curtea lor.

De incheiere:

As vrea ca acest proiect sa prinda si la noi, sa pot scrie despre Amazon-ul romanesc ca despre un fapt real insa sunt sceptic si asta doar datorita mentalitati romanilor. eMAG va trebuie sa-si educe clientii, lucru usor de zis insa extrem de greu de realizat. Oricum ar fi eu le urez mult succes!

Sursa: eMAGinfo & DanDragomir.biz