Webstock este un eveniment cu si despre bloggeri. Stiu ca evenimentul fost impartit pe mai multe sectiuni, dar daca ne uitam pe lista oamenilor ce au tinut cate o prezentare in cadrul evenimentului o sa observam ca blogerii s-au integrat peste tot.

Avand in vedere ca nu reusesc de nici un fel sa ajung la un eveniment de acest gen (si asta numai din vina mea) pot spune ca am fost destul de bucuros cand am aflat ca totusi voi avea ocazia sa iau parte la acest eveniment si asta datorita faptului ca a fost transmis live pe internet.

Am reusit sa ma asez linistit pe canapea in jurul orei 14.30. Nu este nicidecum aceeasi senzatie pe care o ai cand esti in aceeasi sala cu cei care prezina insa te poti multumi si cu atat mai ales cand locuiesti la peste 300 de km de acel loc si mai ai si niste lucruri urgente de rezolvat in aceesi perioada.

Despre blogging

Bloggingul poate fi o meserie intr-adevar, dar (intotdeauna exista un “dar”) trebuie sa ai acel ceva care te va scoate in evidenta, acel ceva care te va face sa fii bulina verde din cele 40k de buline rosii, etc.

Bloggingul inseamna pasiune in primul rand, pasiunea de a scrie. In blogging e la fel ca si in industria muzicala (cea din Romania mai exact), poti sa ai voce dar fara un dram de noroc, nu ai nimic si ramai sa speli masini ori sa conduci tiruri pentru tot restul vietii tale. Mai sunt si exceptii, acele persoane care fara nici un pic de talent ajung sus si asta datorita anturajului, a oamenilor de sus care-l tin si pe el/ea langa ei, dar acestia sunt exceptii (mai mult in blogging decat in showbizz).

Sper ca m-ati inteles pana acum si ca nu v-am pierdut pe drum.

Banii.

Ei sunt peste tot numai ca trebuie sa stii cum sa-i gasesti ori mai exact cum sa-i castigi. Daca e cineva care inca crede ca se pot face bani din blogging doar prin simplul fapt ca si-a facut un blog ii spun ca se insala amarnic. O spune un tanar de 26 de ani care acum 2 ani de zile credea acest lucru, m-am inselat. Am deschis ochii destul de repede (dupa 5-6 luni) si de atunci scriu aici. Am facut ceva banuti, nu multi ci cat sa acopar cheltuilelile cu gazduirea, o tema premium, cateva mici concursuri si de o bere cu prietenii.  Daca as fi investit timpul pe care l-am investit in acest blog pana acum in spalat masini cu siguranta as fi castigat mult mai multi bani. Deci, daca vrei sa castigi bani mai bine te apuci de spalat masini, bineinteles daca nu cumva faci parte din al doilea val de bloggeri si porti numele de eCostin 2 sau Zoso 2.

Business sau job?

Pe langa bani, la Webstock s-a discutat si despre blogging ca business sau ca job. Bobby Voicu si Costin Cocioaba sunt 2 bloggeri ce privesc bloggingul ca pe un business pe cand Vali Petcu sau Dan Dragomir il vad ca pe un job unde pot castiga atatia bani cat pot munci. Aici vine intrebarea:

Tu cum vezi bloggingul, business sau job?

Trebuie sa-ti raspunzi la intrebarea aceasta inainte sa te apuci serios de blogging.

O greseala des intalnita

Nu stiam insa am aflta ca sunt si bloggeri ce si-au dat demisia de la un loc de munca cat de cat bun pentru a se ocupa exclusiv de blogging. Pana aici nu-i nimic suspicios, problema vine atunci cand noul aspirant la mult ravnita titulatura de A-lister realizeaza ca defapt bloggingul nu-i chiar usor, ca banii nu cad din cer si ca ar fi fost mai bine daca bloggingul ramanea la capitolul “o pasiune de-a mea”.

Nu renunta la job pentru blog decat atunci cand esti sigur ca poti trai din blog!

Cati bani castiga un blogger?

Cu siguranta mult mai putin decat isi doreste.

Acest gen de intrebare e la fel ca si aceasta: “Cati bani castiga un inginer in Romania?”

Pei, depinde cat de bun e inginerul si unde lucreaza, in capitala sau in provincie, in ce domeniu activeaza, etc.

Deci, depinde.

Focus

Costin, bloggerul care daca nu scrie o zi, tine doliu 40 de zile, spune defapt repeta de cate ori are ocazia faptul ca un blogger trebuie sa fie consecvent si sa se concentreze pe continut. Un lucru al nabi de greu de realizat. Stiu, la prima vedere e atat de simplu.

Sa ne imaginam: “Intr-o duminica de vara, o tipa (sau un tip daca esti fata) super hot te invita sa-ti petreci intreaga zi cu ea/el fara sa te poti conecta la net deloc, ce faci? Scrii pe blog sau mergi cu tipa/tipul hot?

Costin sigur ar scrie.

Cand vine valul?

Aceasta intrebare nu cred ca ar trebui repetata de asa multe ori. Valul de bloggeri noi nu va veni sau cel putin nu asa de repede. Pro bloggerii de azi vor fi si cei de maine.

Blogurile de nisa

Vali Petcu a zis in stilul sau caracteristic ca 3/4 din bloggerii ce scriu pe nisa de tehnologie sunt handicapati. Blogurile de tehnologie sunt extrem de multe si acest lucru nu este bine. Corect! Multi isi deschid un blog de tehnologie doar pentru ca au auzit ei ca bloggerii ce scriu pe aceasta nisa castiga bani.

Agentiile si bloggerii

Pare un nume de film de prin anii ’70. Nu, nu m-a contactat nici o agentie pana in prezent fapt ce imi spune ca mai este mult pana departe. Cu 200 de unici nu se face primavara, chiar daca blogul e nisat.

Nu conteaza asa mult unicii atata timp cat ai formata in jurul blogului o comunitate de oameni a.k.a o piata de desfacere. Brandurile vor sa se promoveze unor oameni (bine, nu toate) si nu unor unici.

Andrei Rosca de la agentia Spada Digital a tinut o prezentare interesanta, raspunsurile la intrebari au fost si ele destul de interesante. Mi-am facut oarecum o idee despre cum arata relatia dintre un blogger si o agentie.

De incheiere spun doar ca la anul vreau sa fiu in sala, trebuie.

Da, prezenta la anumite evenimente este un criteriu ce trebuie luat in seama atunci cand vrei sa devii un blogger profesionist.

Din ce am vazut eu:

Cel bun vorbitor mi s-a parut Andrei Rosca.

Cea mai buna prezentare cred ca a avut-o Alex Cristache.