Despre Bogdan Naumovici a auzit multa lume din Romania insa majoritatea il stiu ca fiind tipul din reclama cu “Batman, batman” sau “era tasu’ ba!” totusi sunt destule persoane care il stiu pe Bogdan Naumovici, omul de creatie de la Leo Burnett si ulterior seful de la 23 Communication Ideas dar si mai putina lume il cunoaste acum drept antreprenor online. Da, Bogdan Naumovici a avut o idee, a dezvoltat-o si a lansat zilele trecute “People For Deals” (p4d.ro). Un concept nou pe piata care isi propune sa schimbe un pic ideea de “reducere online” sinonima in zilele noastre cu Groupon si clonele sale.

Pe platforma p4d.ro cumparatorii cer un anume produs la promotie in functie de nevoile pe care le au urmand ca vanzatorii sa liciteze in fiecare zi de joi cu o oferta cat mai buna pentru acel produs. Cu cat exista mai multi cumparatori interesati de acel produs cu atat de mult sunt sanse ca acel produs sa fie oferit mai ieftin.

.

Parerile asupra acestui proiect sunt impartite, unii spun ca va merge insa majoritatea sustin contrariul. Eu fac parte din a doua categorie si o sa argumentez de ce nu cred in acest proiect in care se pare ca s-a investit destul de serios (60.000 de euro).

  • In primul rand, romanul uraste abonamentele. Un cumparator trebuie sa achite lunar 10 ron(tva inclus) iar un vanzator 100 ron (tva inclus) indiferent de numarul deal-urilor pe care le realizeaza. Tind sa cred ca datorita acestui abonament, proiectul va muri din fasa (sper sa ma insel).
  • Marea majoritatea a vanzatorilor online apeleaza la site-urile gen Groupon, site-uri unde ei fac legea cum s-ar spune pentru ca ei vin cu oferta iar cei interesati o cumpara. Intermediarul ia un comision, cumparatorul are parte de un discount (de cele mai multe ori e destul de considerabil) iar vanzatorul castiga atat prin vanzarea produsului/serviciului dar are parte si de publicitate care nu de putine ori e mult mai importanta decat profitul survenit in urma vanzarilor.
  • De ce s-ar lega la cap, pe romaneste vorbind, furnizorii? De ce sa plateasca un abonament lunar de 100 ron pentru a vinde anumite produse cu discount, produse alese de cumparatori (parca si vad o “coada” pentru iPad 3, iPhone 5, etc.)? Deci nu cred ca vor exista furnizori seriosi cu preturi serioase ce vor oferta.
  • Categoriile sunt cel putin neinspirate:

Daca stau bin si ma gandesc, as fi putut sa spun doar ca e prea complicat ca sa mearga.

Totusi, ca sa termin intr-un final optimist, ideea mi se pare una buna insa neaplicabila in .ro

Despre acest proiect puteti afla mai multe direct de la initiatorul sau, Bogdan Naumovici, intr-un interviu acordat “jurnalistului” Dragos Stanca.