Dupa cateva discutii mai aprinse legate de corectitudinea advertiserilor aflati in programul 2Parale intre afiliati, discutii purtate pe forumul Seopedia, cei de la 2Parale au decis sa tina cont de sugestiile facute si astfel au devenit mai transparenti.

De ce era important un astfel de pas:

Simplu, pentru ca unele firme din program au tinut cu dintii de bani batundu-si joc in acelasi timp de afiliati, afiliati ce au muncit pentru acele comisioane, comisioane ce erau respinse fara nici un motiv anume si intr-un numar ingrijorator de mare. Singura modalitate de a verifica corectitudinea advertisului era sa faci o comanda pe site printr-un link de afiliat si apoi sa verifici daca ti-a fost sau nu aprobat comisionul. Multi care au facut asta au ramas surprinsi de faptul ca desi comanda a fost platita, advertiser-ul a respins comisionul.

Alte firme procedau altfel pentru evitarea comisionului si anume dupa ce se inregistra comanda pe site, sunau clientul si ii cereau sa faca alta comanda ori sa plateasca prin alta modalitate iar apoi respingeau comisionul initial (faza care am patit-o eu).

Un proverb vechi spune asa “nu exista padure fara uscaciuni” – adevarat. In cazul nostru, padurea este reprezentata de 2Parale si uscaciunile de firmele astea de 2lei care au apelat sau/si apeleaza la astfel de practici.

Ce au facut mai exact cei de la 2Parale

“Concret, fiecare afiliat va vedea un box similar cu cel din imagine, in care poate afla cat de repede isi proceseaza un advertiser comisioanele si cat de multe comisioane respinge, atat ca numar cat si ca valoare. Intrucat aceste cifre depind de industria in care activeaza advertiserul, am pus “la pachet” si media pe categorie, pentru o comparatie cat mai relevanta”

De asemenea e de apreciat si schimbarea precedenta prin care pot fi vizualizate pe homepage-ul 2Parale “Cel mai mare comision inregistrat in ziua precedenta” (+categoria din care face parte) si “Cea mai mare vanzare inregistrata in ziua precedenta” (+categoria din care face parte).

Ma bucura faptul ca cei de la 2Parale au tinut cont si de alte pareri si au adoptat unele idei. Lucrurile nu se vor schimba peste noapte dar e bine ca se vor schimba. Advertiserii neseriosi nu fac cinste nimanui si nu aduc nici un beneficiu, nici afiliatilor, nici celor de la 2Parale, ba chiar mai rau, ei pot pata imaginea 2Parale, imagine ce ar fi destul de greu de recastigat.