Traim in era calculatoarelor si astfel ca vrem, nu vrem la un moment dat pot aparea unele probleme ce necesita rezolvari din partea unor specialisti. Problema e ca nu toata lumea apeleaza la un service specializat astfel aparand alte probleme.

Stiu ca, noi romanii,  suntem diferiti de alte popoare si dorim sa ne rezolvam singuri problemele fara sa apelam la un specialist (romanul se pricepe la toate) si astfel ca daca ni se strica ceva prin casa si nu intra sub incidenta garantiei ori nu mai beneficiaza de garantie, ne apucam repede sa-l desfacem sa vedem noi daca nu cumva il putem repara. De multe ori merge treaba aceasta pentru ca aparatele in cauza au probleme minore insa cand vine vorba de calculatoare ori laptop-uri iar cunostiintele nu sunt prea vaste ar fi bine sa nu procedati ca de obicei pentru ca este posibil sa-i faceti mai mult rau decat bine.

Eu ca exemplu lucrez in domeniul it de cativa ani. Am lucrat si in magazine de calculatoare si in service-uri iar in momentul de fata lucrez pe cont propriu insa ce vreau sa va spun este faptul ca am vazut destule prostii facute de asa-zisi specialisti casnici. Exemple:

  • Un tip a incercat sa-si curete singur laptopul asa ca s-a apucat de desfacut. A venit la mine cu el cand laptopul avea deja carcasa rupta (uitase sa scoata 2 suruburi ascunse) si clapita ce tine mufa tastaturii rupta.
  • Un amic idiot s-a apucat de dat cu ciocanelul (nu radeti, e fapt real) in hard-disk pentru ca asa i-a spus cineva ca nu o sa mai caraie. A trebuit sa-si comande un alt hard.
  • Un tip a incercat sa-si monteze o placuta de ram DDR2 pe o placa de baza ce suporta doar DDR1. Rezultatul: Placa de baza arsa.

Si astea sunt doar cateva exemple ce mi-au trecut acum prin minte pentru ca as putea povesti cateva zile despre persoanele care au apelat la mine sau la firma pentru care lucram dupa ce si-au stricat componentele. Ideea e ca daca nu stii ceva mai bine nu te bagi. Eu de exemplu sunt paralel cu electronica si asta cu toate ca se intersecteaza cu domeniul it. Eu nu ma bag, orice ar fi si asta pentru ca nu stiu si decat sa fac o prostie mai bine imi sun “asociatul” si-l intreb pe el.

O alta problema ar fi firmele mici sau punctele de lucru ale unor firme mari. Aici in majoritatea cazurilor nu se ocupa nimeni de it, eventual la firmele mari exista un departament la sediu central insa acestia nu au cu cine sa discute problema in vederea rezolvarii pentru ca nimeni de la capatul firului nu-i intelege limbajul. Spun ca este o problema pentru ca aceste firme nu au un om angajat care sa se ocupe de asa ceva si nici nu doresc sa colaboreze cu o firma specializata (care dupa parerea mea ar trebui sa reprezinte prima optiune). Costurile pentru un abonament la o firma de service calculatoare uneori sunt mai mici si decat costurile unui angajat si nu punem la socoteala faptul ca o singura persoana nu poate oferi acelasi suport pe care il ofera o echipa de oameni.

De incheiere as dori sa va intreb daca in caz de pierderea a unor date ati apela la o firma de recuperari date? Bineinteles ca ma refer la datele importante, ex: poze de familie pe care nu le mai aveti nicaieri stocate ori fisiere importante pentru locul de munca, etc.