In 2011 si 2012 afiliatii de top au facut bani intr-o zi cat pentru o luna, unii poate chiar si mai mult. Eu nu am fost asa norocos (in 2012 am strans ~900 de lei in toate cele 3 zile), dar au fost destui care au facut de la cateva mii de lei la cateva mii de euro, cei mai multi au dat lovitura cu eMAG si cand ne gandim ca in 2012 eMAG ofera comision 3% din pretul cu TVA pentru majoritatea produselor de pe site, plus ca exista varianta de voucher cu 5% bonus si unde mai punem faptul ca se permitea AdWords, putem spune ca cei care au facut bani atunci au fost niste norocosi.

Anul acesta au survenit treptat cateva schimbari pe care unii le-au considerat normale tinand cont de trendul pietei de afiliere, in primul rand eMAG.Profitshare a devenit retea de afiliere incepand cu data de 1 iulie 2013, tot atunci eMAG a renuntat la vouchere si implicit la acordarea comisioanelor din valoarea cu TVA. A urmat data de 15 august cand au anuntat ca afiliatii nu mai au voie sa faca Adwords, au redus perioada de recurenta de la 30 de zile la 10 zile si au schimbat grila de comisionare, oferind doar 1% pentru telefoane mobile, insa au crescut de la 3 la 4% la TV-uri (o nisa interesanta) si la multe alte produse care per total (din experienta proprie) a compensat oarecum comisioanele de doar 25 de lei pentru smartphone-uri de 3.000 de lei. Pe langa aceste modificari, eMAG a anuntat ca de Black Friday vor acorda comisioane dupa o alta grila – foarte probabil sa o vedem zilele urmatoare pe blogul celor de la Profitshare, iar cookie-urile plantate anterior evenimentului nu vor genera comisioane – aici as putea sa ma declar multumit pentru ca am motivele mele sa cred ca voi iesi in avantaj de data aceasta.

Opinia mea personala e ca eMAG va oferi 1% comision pentru majoritatea produselor (in special cele din gama IT&C), iar cateva categorii vor avea 2% (as zice ca TV-urile si electrocasnicele mari), poate accesoriile sa ajunga pe la 4-5% in aceasta data. Deci, oarecum visul frumos s-a spulberat, cei care mizau sa faca din nou bani frumosi cu eMAG in week-end-ul de Black Friday se vor declara nemultumiti, insa nu cred ca vor avea alternative viabile, poate doar Altex pe anumite categorii (nu uitati ca de curand si cei de la Altex au aplicat cateva modificari, majoritatea in bine).

Cei care au avut comisioane aprobate de peste 100 de lei in aceasta luna la Altex se vor bucura de un comision de 3% (daca nu vor anunta alte modificari pana la startul BF-ului). Un plus mare pentru o anumita categorie de afiliati o ofera posibilitatea de promovare directa cu Adwords, dar si posibilitatea de “semanare” a cookie-urilor inca de la inceputul lunii noiembrie.

UPDATE

Altex au anuntat in aceasta dimineata ca nu ofera comisioane afiliatilor de Black Friday si de la 1 noiembrie nu mai accepta in platforma lor de afiliere site-uri ce au in componenta expresia “black friday” sau derivate ale acesteia. Mai multe detalii aici

Un alt advertiser de renume(evoMAG) a anuntat azi in mod oficial ca de Black Friday va oferi doar 1% comision afiliatilor, motivand ca ar iesi pe pierdere daca ar mentine comisionul initial (lucru de care ma indoiesc), comision initial care a fost si el modificat de curand de la 3% la 2% pentru majoritatea categoriilor de produse IT&C.

De alti advertiseri o sa pomenesc pe scurt:

– Flanco – poate a invatat ceva de anul trecut si nu mai o da cotita, au sanse mari sa vanda bine daca anunta din timp reducerile si daca promit cu mana pe inima ca nu mai sting lumina

– PCFun – imi e greu sa cred ca exista prea multi afiliati care ii promoveaza, insa de BF numarul de magazine din lista conteaza, deci daca scot vreun as din maneca si promit ceva ce nu au alti ar putea sa profite de nemultumirea pe care o vor avea unii fata de eMAG si evoMAG

– F64 – am observat ca incearca si ei marea cu degetul aducand in oferta smartphone-uri si tablete, zic ca ar fi bine daca ar face-o si cu cap pentru ca daca o sa faca si de BF cum au facut acum o luna cand au afisat in oferta noile iPhone-uri cu preturi, iar apoi la doua zile au dat-o la intors cu “in curand” nu o sa le fie bine. Oricum, F64 sunt pe o nisa unde sunt lideri si acolo cred ca vor pompa cel mai mult.

– MarketOnline – sunt curios daca vor anunta ceva special pentru afiliati de BF, nu e nevoie de comisioane mai mari ci doar sa ramana la fel + ca nu ar strica sa ofere din “casa” cateva promotii cu cateva ore inainte de start

Nu vreau sa vorbec de alte nise cum va fi, se stie ca grosul e pe IT si electro, poate fashion-ul si cartile vor mai fura cateva procente din tort.