In vara lui 2010 cel mai mare magazin online de la noi a incercat o strategie de marketing inedita la vremea respectiva pentru Romania, presa scrisa, blogurile, dar si televiziunile au relatat despre celebrele preturi gresite de le eMAG si cum acestia au onorat cu televiziunile in spate comenzile facute de clientii dornici de chilipiruri. In momentul acela eMAG a oferit o lectie de marketing, cu bani relativi putini au reusit sa obtina brand-awareness cat pentru 1 an intreg sau poate mai mult tinand cont de faptul ca mai alaltaieri am primit un alt newsletter cu titlul: “Preturi gresite :)”. Dap, la mai bine de 1 an si jumatate inca se mentine ideea de preturi gresite.

Intre timp au mai fost si alte magazine care au incercat sa urmeze aceeasi strategie insa nu au avut acelasi succes (un ex. recent ce imi vine in minte este cel al Sigmanet.ro), dar astazi sau mai bine zis ieri, am aflat ca un alt magazin online, de data aceasta din U.K.  a incercat marea cu degetul punand pe site noua tableta iPad cu 4G la pretul de doar 49,9 lire (~260 lei). Vestea s-a raspandit pe twitter si in cateva ore s-au strans cateva sute poate chiar mii de comenzi pana cand site-ul a cedat la un moment dat.

Magazinul in cauza se numeste TESCO Direct. Reprezentantii acestuia au spus ca a fost vorba de o “eroare IT” si ca aceasta se va remedia, dar din pacate comenzile trimise de amatorii de chilipiruli nu vor fi onorate.

Cei de la TESCO se pare ca au vrut sa vada daca pot sa castige brand-awareness fara sa cheltuiasca nici un cent si cred ca pe jumatate le-a reusit, dovada stand acest articol + multe altele care se scriu in momentul de fata sau care vor fi scrise ulterior. Ma intreb daca investeau putin si onorau comenzile cat brand castigau? Mai ales ca la mijloc e vorba de the new iPad ?!

Intr-o proportie destul de mica ramane in picioare si varianta cu “eroarea IT”, dar e greu de crezut.

Sursa