Cum nici eu nu m-am asteptat la o valoare asa mica a comisioanelor generate nici magazinele online nu se asteptau la o asa avalansa de vizitatori.

Pe scurt, Black Friday 2012 a reprezentat pentru mine un semi-esec conform primelor statistici:

 

– 2Parale: 14 comisioane generate – nu stiu campaniile si implicit nu stiu valoarea exacta a comisioanelor, dar conform vanzarilor valoarea totala a comisioanelor variaza intre 200 si 1.200 lei

– ProfitShare: 21 de comisioane generate cu o valoare totala de 225,86 lei

– Afiliere SH: 3 comisioane generate cu o valoare totala de 282 lei

Deci, conform celor prezentate, valoarea totala a comisioanelor generate nu poate depasi pana in prezent suma de 1.707,86 lei, cu mult sub target si daca nu apare nici o mega surpriza intre timp (comisioanele apar cu un delay destul de mare atat pe 2Parale cat si in Profitshare), cu siguranta pariul meu este pierdut.

Stiu, mai sunt 24 de ore la dispozitie ca sa adun comisioane si cu siguranta voi incerca sa profit si de ultima zi de promotii, dar “grosul” s-a dus.

Din primele estimari cei care au mizat pe IT&C pentru acest Black Friday au motive reale sa fie dezamagiti, mai intai pentru ofertele nu tocmai atragatoare (eu unul am tinut banii in buzunar pentru ca pur si simplu nu m-a atras nimic si aveam o lista lunga pentru shopping, de la IT la electronice si electrocasnice), in al doilea rand pentru ca unele magazine au zis ca e mai ok sa incurajeze in prima faza afiliatii sa-i promoveze si apoi dupa ce acestia le-au livrat sute de mii de vizitatori (in total), acestea au inceput sa trimita efectiv clientii din online catre magazinele lor din offline (business romanesc).

Un alt motiv destul de solid pentru ca afiliatii din IT sa fie dezamagiti este dat si de uptime-ul magazinelor online de profil care au fost mai mult down decat up de Black Friday (exceptie fac doar vreo 2-3 magazine) si in concluzie chiar daca afiliatii au trimis vizitatori interesati de promotii, acestia nu au avut ce sa vada sau daca dupa apasarea pe repet a tastei “F5″ au reusit sa vizualizeze ofertele, mai mult ca sigur ca multi dintre ei nu au avut nervii necesari sa finalizeze si o comanda preferand poate concurenta.

Sper ca macar un sfert din magazinele participante anul acesta la Black Friday sa nu mai repedet greselile si anul viitor.

O sa revin pe la mijlocul saptamanii viitoare cu un nou articol unde sper eu sa prezint statisticile finale pentru Black Friday.