Au trecut 3 saptamani de la intalnirea Profitshare dedicata nisei Fashion, insa raman la opinia de la finalul intalnirii, magazinele care intra in marketing-ul afiliat NU VOR SA VANDA!

Pe scurt, intalnirea a fost prea putin interesanta, cateva prezentari care au fost pe langa marketing-ul afiliat ori repetau chestii vechi pe care majoritatea (ca sa nu spun toti) le stiau, exceptie din punctul meu de vedere au fost prezentariile tinute de Roxana Stanoae si Serban Cristian.

Partea care o asteptam, sesiunea Q&A a venit cu o mica surpriza pentru mine, dar deh, this is the life.

Discutia principala s-a axat pe continutul premium si pe faptul ca acesta ar trebui remunerat suplimentar fata de comisioane. Opinia mea e ca astfel de discutii trebuie purtate in particular, de fiecare in parte, desi daca esti bun pe nisa ta cred ca magazinele te-ar cauta, Radu si-a spus off-ul incercand sa le arate magazinelor ca nu poti face campanii de branding pe bloguri de calitate la pret de cateva comisioane, insa discutia a durat excesiv de mult si nu a lasat timp pentru problemele reale din afiliere, in special cu magazinele din nisa fashion.

 Problema pe care am indicat-o eu:

  • Advertiserii nu incearca sa atraga alti afiliati catre ei. Nu se folosesc de insights ca sa castige noi afiliati. Trimite mesaje cu cele mai vandute sandale in perioada asta sau spune de rata de conversie medie pe care o au afiliatii activi in ultimele 30 de zile. Spune de un comision mare facut la tine in campanie, de o vanzare, etc.

Ce au spus advertiserii?

Nu a cerut nimeni insights sau nu avem cum sa facem asta, altii au inteles total gresit ce am spus. 

Cum e REALITATEA

Hai sa explic cum sta treaba. Eu in momentul de fata promovez 5 advertiseri mari si lati, ca sa vorbesc pe romaneste. Nu caut altceva, lucrurile merg ok. Am incercat si cu altii, am facut teste, am pierdut bani, nu mi s-a raspuns la mesaje, etc., am renuntat sa mai caut si ma concentrez pe ce merge ca nu am de gand sa fac teste pe banii mei la cateva sute de magazine. Tu ca advertiser ce vrei sa vinzi ai nevoie de afiliati care sa vanda, daca nu-i cauti tu, ii cauta altcineva. Si sa nu o mai dam dupa deget, super afiliatii din RO sunt extrem de putini, cei care chiar pot oferi volume ii numeri pe degetele de la mana, de ce crezi tu ca ei vor testa zeci de magazine pana sa dea de tine? Si da, nu e nici un afiliat care sa se apuce sa dea mesaje la toti advertiserii din retele ca sa vada cine raspunde, sunt unii mai naivi, asa cum am fost si eu, care trimit, dar uneori raspunsurile ii lasa masca si asta pentru ca 90% dintre voi habar nu aveti ce inseamna marketing afiliat. Ati auzit de el, ati auzit de zeci de mii de afiliati, sute de milioane de euro vanzari, mii de comisioane si credeti ca ati venit la izvorul fermecat, nu va informati, nu puneti intrebari, nu oferiti informatii. Pe scurt, nu va intereseaza prea mult, voi ati platit taxele, gata, ajunge, de aici sa se ocupe altii pentru voi.

Cand nu merge, vedem mesajele alea celebre: “Impreuna cu echipa blablabla am hotarat ca pentru o perioada sa inchidem programul de afiliere” si apoi va plangeti pe la colturi ca marketing-ul afiliat nu e bun, e teapa si alte asemenea.

Alte probleme pe care as fi vrut sa le dezbatem dar nu a fost timp:

  • De ce nu se ofera materiale pentru Facebook? Se tot incarca bannere in diferite formate, insa pentru Facebook nu am vazut pe la nimeni si vorbim de nisa fashion.
  • Procesarea si plata comisioanelor. Cea mai veche si mai dureroasa problema. Cred ca ar trebui o intalnire intreaga doar pentru subiectul asta ca sa fie dezbatut. Pe scurt, eu ca afiliat sunt interesat sa stiu cand primesc plata de la tine ca sa-mi fac niste calcule, investesc in luna mai 1.000 RON pentru magazinul X, fac comisioane de 1.800 RON, eu trebuie sa stiu cand incasez suma asta ca sa pot promova si in luna urmatoare. Pe scurt, ca afiliat am nevoie de siguranta platilor la un anume interval ca sa pot performa.
  • Recompensarea afiliatii performanti. Mai tot timpul vad mici recompense, insa majoritatea se adreseaza afiliatilor care aduc primele vanzari in campanie. Sunt super ok si binevenite astfel de initiative, dar nu cred ca e ok sa ignori afiliatii care iti aduc cele mai multe vanzari. Poti sa le propui deal-uri separate: daca aduci luna asta X vanzari iti oferim 30% in plus – ca un exemplu.

Ca si o concluzie, ma bucur ca Profitshare fac si ei astfel de intalniri. La editia asta au fost peste 100 de persoane, daca nu chiar mai mult. S-a socializat, s-au mai dezbatut probleme si in particular, dar afiliatii prezenti au ramas cu impresia ca avem nevoie de intalniri dedicate marketing-ului afiliat in exclusivitate si avem nevoie de informatii mai atractive, chestii noi din care sa invatam lucruri noi.

Un lucru interesant ar fi sa vedem pe viitor cum Profitshare “educa” advertiserii noi din retea (n-ar strica deloc nici celor vechi cateva teste de cunostiinta). Chestii simple despre ce e bine si ce nu e bine de facut. Un ghid mic care sa-l ofere gratuit noilor advertiserii intrati in retea. Cred ca ar merge la fel si pentru afiliati ca sunt destui care se pierd la primii pasi. Sunt sigur ca ambele tabere ar aprecia efortul :)

*Detalii pe larg despre intanire, de asemenea si filmarile le gasiti pe blogul Profitshare.