Marti, 24 februarie (da, de Dragobete) am fost la primul eveniment organizat de Profitshare pentru afiliati si advertiseri. O intalnire interesanta unde am cunoscut echipa Profitshare, foarte primitori  de altfel, am reusit sa fac cunostiinta cu toti cei prezenti (cred). M-am intalnit aici pentru prima data cu cativa dintre cei mai performanti afiliati, imi pare rau ca au mai lipsit cativa pe care imi doream sa-i intalnesc (poate data viitoare).

Claudiu Farcas (Manager Profitshare) mi-a facut o mica surpriza si mi-a dat microfonul sa vorbesc un pic despre cum a fost Black Friday 2014 si cum cred ca va fi editia din 2015. Emotiile au fost destul de mari tinand cont ca a trecut foarte mult timp de cand nu am mai vorbit in fata unui numar destul de mare de persoane, insa am reusit sa spun ca a fost o lupta stransa pentru premii, ca nu ma gandeam sa mai castig ceva dupa ce am aflat ca nu avem voie cu Facebook Ads de Black Friday la eMAG, cum am adaptat din mers alta strategie s.a.m.d. Apoi, Claudiu ne-a prezentat planul pe 2015 al Profitshare, astfel am aflat ca urmeaza alte noi competitii pentru afiliati extrem de atractive, dar si ca la sfarsitul verii o sa avem o Scoala de Afiliere unde ne vom strange afiliati si advertiseri deopotriva pentru cateva zile unde vom discuta despre marketing afiliat intr-un mediu mai relaxant. Nu trebuie sa uit si doua lucruri importante pe care Profitshare le au in dezvoltare pentru anul acesta:

  • tracking pentru aplicatiile de mobile ale magazinelor (cum are eMAG)
  • tracking cross-device (ex: atunci cand userul trece de la telefon la desktop ca sa plaseze o comanda)

In pauza ce a urmat am fost destul de ocupat discutand cu foarte multa lume faina, am schimbat opinii si am discutat la cald despre ce se intampla in prezent in marketing-ul afiliat. Printre altele am facut cunostiinta cu Emil Dragota, Radu Dumitru si Vali Petcu(Zoso.ro) care a plecat cu o idee buna de la intalnire, idee ce a dezvoltat-o intr-un articol. Tind sa cred ca asa vor intelege si alti afiliati ceea ce am realizat si eu: plantarea de cookie-uri inainte de evenimente importante cum e Black Friday nu e benefica nimanui. Nu spune nimeni ca nu trebuie sa faci teasing, ca nu trebuie sa incerci sa aduci click-uri, insa relevanta trebuie sa fie cuvantul de ordine, altfel riscam sa aducem in discutie din nou cazul Bianca (pentru cunoscatori).

In a doua parte a evenimentului am fost invitat din nou pe scena impreuna cu Radu Dumitru (nwradu.ro) pentru a reprezenta afiliatii intr-o sesiune de Q&A la care au mai participat Lucia Ciuca (Director Marketing eMAG), Ali Matar (Matar.ro), Claudia (FashionUp) si Andrei Gradinaru (Kanal D), moderator Claudiu Farcas (Profitshare).

Aici s-a discutat in principal despre eMAG, de ce au interzis Facebook Ads si Google AdWords, s-a insistat pe faptul ca eMAG isi doresste ca afiliatii sa promoveze si noile categorii de produse cum ar fi Supermarket si mai noua categorie ce se va lansa in curand (Fashion). Am inteles ca urmeaza sa mai creasca un pic comisioanele la categoriile pe care vor sa le impinga in fata, ceea ce e un lucru bun.

Discutia s-a mutat apoi pe cazurile in care advertiserii aproba cu 1 leu comisioanele respinse, aici s-a creat un pic de valva printre cei stransi la eveniment, unii erau de acord cu o astfel de practica, altii (printre care si eu) nu. Ideea e simpla, un advertiser vrea sa para “curat” cu o rata mare spre perfecta de aprobare a comisioanelor desi adevarul e altul, astfel ofera 1 leu la fiecare comision respins ca bonus numai ca il trece ca aprobat. Un afiliat mai nou se ia dupa statistici si vede ca X advertiser are o rata de aprobare de 99% si se apuca sa promoveze, toate bune si frumoase pana cand vine procesare si afla cu stupoare ca din 1.000 lei comisioane in asteptare, ii sunt aprobate comisioane in valoare de 600 de lei, restul de 400 de lei devin vreo 40 de lei ca asa-i in tenis.

In ultima parte am luat pe rand cuvantul si eu si Radu si ne-am exprimat nemultumirile legate de ce se intampla in prezent. Radu a vorbit de lipsa bannerelor pe campanii punctuale, a dezvoltat un pic mai bine decat mine ideea cum ca advertiserii ar trebui sa ofere mai din timp informatii despre campaniile de reduceri pentru ca noi afiliatii sa avem timp sa ne pregatim, pana la urma si un mail cu “vezi ca maine dimineata la 8.00 dam drumul la o campanie” ar fi de ajuns in cazul eMAG, de exemplu.

Eu am pus punctul pe “i” cu ce s-a intamplat de Black Friday 2014 si ce nu mai vreau sa se repete in 2015, am cerut o mai buna comunicare cu advertiserii cu un exemplu concret, un mail trimis de o luna si jumatate catre Lucia Ciuca (eMAG) la care nu aveam raspuns si care a venit chiar atunci (era cu telefonul in mana si a cautat mail-ul meu oferindu-mi un raspuns imediat ce s-a incheiat intalnirea). Am cerut celor de la Profitshare ca in 2015 sa fie “Real Time”, in special de Black Friday cand daca nu stii ce vinzi esti ca un orb umbland fara baston pe strada.

Dupa ce sesiunea de Q&A s-a incheiat am reusit sa discut mai pe larg cu cei prezenti si am plecat cu parere de rau ca nu am avut mai mult timp la dispozitie sa comunicam, dar am aflat ca Profitshare pregatesc astfel de evenimente si in viitorul apropiat, deci sper sa ma vad cu si mai multa lume la urmatoarea intalnire.

Pentru cei care vor sa vada mai multe poze de la eveniment ii invit sa dea un click aici.