A ramas o luna si cateva zile pana la startul BF 2015, zic start pentru ca dupa cum probabil stiti deja si in acest an vom avea parte de Black Friday cu bis, unul pe 20 noiembrie si urmatorul (evident, la cererea publicului) pe 27 noiembrie.

Nu cred ca va fi magazin online care sa nu aibe o promotie in una dintre aceste zile (sau in toate zilele, cum se mai obisnuieste), dar ce magazine mai merita promovate in 2015?

La fel ca si in anii precedenti, este foarte probabil sa ne confruntam cu noi restrictii din partea magazinelor care au un program de afiliere sau sunt inscrise intr-unul. Aceste restrictii reflecta din punctul meu de vedere exact modul in care inteleg oamenii din spatele departamentului lor de marketing afilierea: expunere pe bani putini si doar atunci cand e nevoie. Pe scurt, cand vanzarile scad isi aduc aminte si de afiliati, cand vanzarile merg bine considera ca e dreptul exclusiv al lor si cam uita de afiliati, ba interzic aia, ba restrictioneaza aia, ba nu lucreaza cu afiliatii care nu au facut prea multe comisioane, etc. Asta este adevarul!

Pentru afiliatii care citesc acest articol am mai jos cateva sfaturi legate de promovarea BF 2015.

Cateva sfaturi pentru Black Friday 2015:

  • incercati si alte nise, fashion-ul e pe val, cartile, jucariile pentru copii, etc.
  • daca un magazin anunta restrictii de BF, dati-le mesaj si spuneti-le ca e posibil sa nu-i mai promovati in conditiile date. Cred ca a sosit momentul in care afiliatii trebuie sa aibe si ei un cuvant de spus.
  • nu promovati magazinele care platesc greu sau foarte greu
  • alegeti cateva magazine (pana in 10), studiati-le oferta, cereti info si promovati-le produsele de top
  • evitati pe cat posibil magazinele care ofera 1% comision la tot, de ce sa te chinui sa aduci vanzari de 10.000 lei pentru 100 lei comision cand poti sa vinzi haine de doar 7-800 lei pentru 100 de lei comision?
  • scrieti articole speciale pentru promotiile Black Friday si promovati-le cum stiti mai bine, AdWords, Facebook Ads, Pinterest, Twitter, Instagram, etc.
  • incercati sa oferiti vizitatorilor oferte bune, cu reduceri reale chiar daca acest lucru necesita mai mult timp, e foarte posibil sa-l recuperati prin comisioane mai generoase. Puteti incerca si tool-urile de timp istoric pret pentru a urmari mai usor produsele cu pret redus

In final vreau sa spun ca trebuie sa va asteptati la cei mai rau din partea unor advertiseri anul acest de BF, cuvantul de ordine vor fi restrictiile, cum am spus si anul trecut: 1 solist, doar ca anul acesta se va intregi.