Acest articol nu o sa-ti arate pas cu pas ce anume trebuie sa faci ca sa testezi un nou advertiser, insa iti va arata cum si mai ales cand sa faci acest lucru.

 Cand?

Dupa 5 ani de afiliere tot nu pot spune care este momentul perfect pentru testare unui nou advertiser. Cele mai intalnite perioade sunt:

  • in timpul evenimentului Black Friday – majoritatea afiliatilor procedeaza astfel, insa din experienta va pot spune ca nu se aplica la toti advertiserii. Black Friday a devenit un eveniment de shopping extrem de mare si nu e relevant sa testezi in aceasta perioada.
  • in functie de sezon – majoritatea produselor se vand mai bine intr-un anumit sezon. Rochiile se vand vara, incaltamintea se vinde bine toamna si primavara, noile smartphone-uri se vand in perioada urmatoare de dupa lansare, electrocasnicele mari se vand la sfarsitul verii, etc. In functie de advertiser, de disponibilitatea produselor in stoc, dar si de preturile pe care le practica se poate testa cu succes in aceasta perioada si din punctul meu de vedere e mult mai indicat fata de perioada Black Friday.
  • de Paste si de Craciun – pana la evenimentul Black Friday aceste doua mari sarbatori religioase marcau si varfurile de vanzari a majoritatea magazinelor (cu mici exceptii). E o perioada buna de testare, insa la fel ca si la Black Friday nu e 100% relevant pentru un afiliat datorita faptulu ica oricum rata de conversie creste in aceasta perioada, la fel si cosul mediu, ceea ce poate crea o impresie falsa asupra potentialului campaniei in afara acestor evenimente.
  • cand advertiserul organizeaza un concurs – din punctul meu de vedere aceasta este perioada cea mai buna de testare a unui advertiser. In primul rand pentru ca majoritatea advertiserilor nu organizeaza concursuri in perioadele in care au un varf de vanzari (e drept, sunt si cateva mici exceptii – declub.ro e una dintre acestea), in al doilea rand rata de conversie si cosul mediu nu sunt cele mai bune ale acelui advertiser, astfel va puteti crea o imagine mult mai corecta asupra campaniei.

Cum?

Legat de perioada cand advertiserul organizeaza un concurs pentru afiliati am sa dau ca exemplu concret advertiserul Kalapod.ro care a organizat un concurs pentru afiliati foarte bine pus la punct (a fost gandit de Serban Cristian). Concursul s-a desfasurat in perioada 17 februarie 2016 – 17 martie 2016. Afiliatii au fost impartiti in doua categorii: afiliati veterani (cei care au facut mai mult de 5 comisioane in ultimele 45 de zile) si afiliati incepatori (cei care nu au facut 5 comisioane in ultimele 45 de zile). Eu m-am aflat in cea de-a doua categorie.

Premiile oferite reprezentau practic dublarea comisioanelor obtinute pana in limita a 1.500 lei pentru locul 1 la afiliati veterani si 1.300 lei pentru locul 1 la afiliati incepatori.

Fata de alti afiliati eu cand testez o campanie noua aloc un buget de maxim 500 de lei/luna. Acest buget l-am alocat si campaniei de promovare a kalapod.ro.

kalapod1

Restul pana la suma de 500 lei i-am investit in Facebook & Instagram Ads.

Rezultate:

kalapod2Dupa cum se poate vedea, campania are o rata de conversie buna, insa comisioanele sunt mici.

Clasamentul concursului a fost publicat astazi:

kalapod3Dupa un scurt calcul reiese un profit de doar 77,76 lei din care se mai scad si taxe. Practic la prima vedere nu pare o campanie tocmai reusita, insa a avut loc si un concurs astfel eu ma aleg cu 77,76 lei + 577,76 lei (bonus concurs), deci eu am castigat o suma de bani care o pot reinvesti in campania de promovare, apoi pot trece la optimizarea ei cu gandul de a avea un ROI pozitiv mai mare.

 Sfaturi pentru afiliati:

Daca auziti de un concurs organizat de un advertiser care va face cu ochiul nu-l mai ignorati, concepeti un plan de promovare si treceti la treaba. Dupa cum se poate vedea si in clasamentul de mai sus, exista afiliati castigatori cu doar 6, 7 si 8 comisioane intr-o luna.

Sfat pentru advertiseri:

Daca ati lansat o campanie noua in 2Parale sau pur si simplu vreti sa va cresteti numarul de afiliati, dar si numarul de vanzari, poate chiar intr-o perioada mai putin buna pentru vanzarile magazinului, lansati un concurs pentru afiliati si promovati-l catre acestia. Posibil sa aveti surprize placute.

De asemenea, cei care se tem de afiliati care-i promoveaza prin intermediul Facebook Ads & Google AdWords va pot spune (detaliat intr-un articol viitor) faptul ca sunt destui afiliati care pierd bani incercand sa va promoveze, bani pe care ii puteati pierde chiar voi, insa in marketing afiliat nu se poate intampla asta.

PS Daca nu aveti idee despre cum sa manageriati un program de afiliere sau aveti nevoie de o idee despre un concurs inteligent care sa atraga cat mai multi afiliati va recomand sa-l contactati pe Serban Cristian.