Probabil ca cei care sunteti implicati in marketing-ul afiliat ati aflat noile reguli de joc impuse de marile magazine de IT&C pentru Black Friday 2014, daca nu ati aflat inca puteti citi articolul acesta (despre Black Friday la eMAG) si sa consulati mesajele trimise de celelalte magazine implicate (evoMAG au fost intrebati pe 29 octombrie la intalnirea 2parale despre Black Friday 2014, au spus ca ofera si ei 1%, recurenta 10 zile), iar Flanco au anuntat si ei recent ca ofera tot 1% la toate categoriile de produse.

Opinia mea este ca desi cei de la Altex nu au anuntat nimic oficial si anul acesta nu vor oferi comisioane la comenzile din ziua de Black Friday.

[UPDATE]

altex

Efectul de turma isi spune din nou cuvantul. Cum am spus, Black Friday e 1 solist in 2014.

Cel.ro, proaspeti intrati in afiliere probabil nu stiu cu ce fel de cutit se ung comisioanele pe felia de paine, nu raspund la mesaje, nu trimit mesaje si nici nu par sa ii intereseze prea mult.

Pe scurt, daca un magazin mare ca eMAG isi permite de anul trecut sa ofere comision unic (1%) si sa impuna orice restrictii isi doresc pe motive mai mult sau mai putin intemeiate, nu ma asteptam ca acest trend sa fie preluat la unison si de ceilalti advertiseri implicati in afiliere.

De ce te-as promova pe tine, evoMAG sau Flanco ori X alt magazin care ofera conditii similare in detrimentul eMAG? Nu-mi oferi nici un motiv in plus sa pariez pe tine semn ca te multumesti cu ce comenzi iti vor veni din canalele obisnuite si pe euforia romanilor la cumparaturi, insa nu inteleg de ce nu vrei sa cresti? De ce ti-ar fi frica sa platesti comisioane pe vanzari reale? De ce crezi ca oricum acei care cumpara prin link-uri de afiliere veneau oricum la tine? Uite ca-ti dau un exemplu, anul trecut eMAG a avut un SMART TV 3D la promotie, dar nu l-am promovat la ei, l-am promovat la MarketOnline unde avea acelasi pret insa imi ofereau 2% comision (si anul acesta ofera tot 2% comision), deci le-am adus lor vanzari in plus, vanzari ce NU veneau oricum la ei.

Da, stiu ca veti spune cu totii ca mergeti pe pierdere sau b*&^$#t din asta, dar asta nu tine decat la afiliatii care nu stiu cu ce se mananca aceasta piata.

Uite, va dau eu o idee, luati categoriile la care castigati voi cel mai mult si oferiti comision decent afiliatilor ca sa va aduca vanzari in plus. Daca nu stiti care sunt acele categorii sau va faceti ca ati uitat va aduc eu cu placere aminte: accesoriile, electrocasnicele si electronicele.

Am observat cu ocazia concursurilor organizate de ambele retele in ultima perioada cam pe unde se situeaza vanzarile si cam cati afiliati fac bani seriosi (putini), in 2parale la challenge-ul IT&C vs Fashion cel mai bun afiliat de pe nisa IT a adus aproape jumatate din totalul vanzarilor inregistrate in retea pe nisa respectiva si cu asta cred ca spun tot.

Ah, si inca ceva, daca nici acum de Black Friday nu reusiti sa atrageti afiliati noi care sa va promoveze atunci cand?