Am pierdut pariul cu afilierea. Vina imi apartine mie si numai mie, am fost naiv si nu am vazut lucrurile in ansamblu. La inceput am dat vina pe magazinele pe care le-am promovat, magazine care nu au fost pregatite nici de data aceasta pentru asalt, s-au batut cu pumnii in piept, au spus ca totul va fi ok si din pacate nu a fost asa. Urmand ca mai apoi sa dau vina pe gigantii media intrati in jocul afilierii si care au “furat” putin din felia celorlalti afiliati pregatiti dinainte pentru Black Friday, urmand ca mai apoi sa realizez ca defapt singurul vinovat sunt eu pentru ca am crezut ca va fi usor si nu am actionat la timp. Au fost destui afiliati care au scos sume frumusele pentru Black Friday si acest lucru mi-a demonstrat ca se poate chiar daca magazinele nu sunt pregatite, chiar daca in joc au intrat afiliati mult prea puternici, chiar daca… . Asta e, trecem mai departe. Un alt factor important l-au reprezentat reducerile mult sub asteptari, reduceri care cel putin mie mi-au tinut banii in buzunar.

Mi-am propus 10.000 de lei in cele 3 zile de Black Friday, am avut un plan cu care am plecat la drum cu o luna inainte si am sperat ca o sa am si putin noroc ca sa generez destule comisioane cu care sa ating target-ul.

Si acum momentul asteptat de toti cei care m-au urmarit, cifrele:

  • 2Parale – in perioada 22 – 25 noiembrie am inregistrat 2.783 de click-uri si 16 vanzari – valoarea comisioanelor este de 334,06 de lei
  • ProfitShare – in perioada 22 – 25 noiembrie 2012 am inregistrat 1.863 de click-uri si 31 de produse vandute – valoarea comisioanelor este de 367,78 lei
  • Afiliere SH – in perioada 22 – 25 noiembrie am inregistrat 159 de click-uri si 3 vanzari – valoarea comisioanelor este de 282 de lei
  • Altex Afiliere – in perioada 22 – 25 noiembrie am inregistrat 481 de click-uri: 0 vanzari

In total am adunat 5.281 de click-uri, 50 de vanzari si comisioane in valoare de 983,84 leiĀ 

La aceste cifre as putea sa adaug si miile de cookie-uri plasate anterior (in ultimele 30 de zile inainte de BF 0 perioada minima de recurenta), dar dezamagirea ar fi si mai mare.

Ca si concluzie, pentru mine Black Friday a fost o mare pierdere de timp si de bani, apropo, inca nu stiu daca am iesit pe profit – astept procesarea comisioanelor. Daca am castigat ceva acel lucru se numeste experienta si cu siguranta pe viitor voi fi mult mai atent la asemenea evenimente.

De notat ar mai fi si urmatoarele lucruri:

  • Flanco si-a batut joc de afiliati si au pus pe site catalogul in format pdf cu produsele la oferta invitand clienti in magazine. Ulterior au spus ca acest lucru a fost in beneficiul afiliatilor ca ei terminasera stocul alocat magazinului online si era normal ca zecile de mii de vizitatori trimisi de afiliati pe banii lor si pe munca lor sa fie invitati in magazine. Acum ofera drept recompensa un procent de 4% in loc de 3% afiliatilor care i-au promovat de Black Friday.
  • evoMAGĀ  a avut un downtime iresponsabil de mare. Practic, magazinul a fost mai mult down decat online
  • eMAG a inchis site-ul pentru cateva ore bune si i-a dat drumul cu o intarziere destul de mare (abia la ora 08.09 AM). Promotiile au fost date pe net la ora 00.00 si toata lumea stia ce vrea sa-si cumpere, nu au fost surprize placute ulterior.
  • atat comisioanele inregistrate pe 2parale cat si cele de pe profitshare au aparut cu o intarziere de la cateva ore la cateva zile. Multi afiliati s-au speriat si au crezut ca au muncit chiar degeaba, asta pana cand au fost anuntati ca o sa se intarzie putin cu afisarea comisioanelor in conturi.

Urmeaza luna decembrie, cea mai profitabila luna din an pentru comercianti si inclusiv ar trebui si pentru afiliati. Nu-mi propun inca un target, dar trag sperante ca va fi mai bine decat in decembrie anul trecut.

S-aveti spor!